söndag 23 februari 2014

Meditation med hjälp av Terry Evans


Vi har pratat länge om att ordna Meditations-kvällar på Reykja förutom Relaxen på fredagar, och i måndags blev det äntligen av!

Alf lät oss lyssna på Terry Evans' Bergsmeditation som var oerhört givande. Terry har en mycket behaglig röst, lätt läspande men det gjorde bara att man hamnade ännu lättare i ett avslappnande tillstånd :)
I min ungdom gick jag på kurs i TM (Transcendental Meditation) och mitt mantra som jag fick mig tilldelat har jag fortfarande kvar i minnet. Tyvärr har jag varit väldigt dålig på att praktisera TM fast jag vet att meditation är så oerhört viktigt, oavsett vilken metod man använder.

Terrys Bergsmeditation kändes dock som ett ypperligt instrument för mig att hamna i den rätta sinnesstämningen, tack vare en app som jag har i min iPhone med Mindfulness kunde jag dessutom lätt plocka fram "mitt" berg som jag redan hade en bild av.

Meditationen för mig i måndags gav mig en upplevelse som jag inte känt på ca 1,5 år, mina spänningar släppte och jag fick äntligen känna frid i sinnet. Något som är svårt för mig just nu, mest beroende på att jag har väldigt mycket i RL, som alltid den här tiden på året...

Glädjande nog var det förutom jag och Alf, tre stycken som närvarade, och tillsammans gick vi efteråt igenom hur det hade känts för oss. Också en viktig bit i det hela, att få prata av sig om sina upplevelser :)

Fler meditationsstunder kommer, i skrivande stund inget datum bestämt, kom gärna förbi nästa gång och prova på, bara att sitta tillsammans tysta och lyssna på Terry, är bara det en upplevelse!! Ett BRA sätt att få information om när det sker nästa gång är att gå med i gruppen "Reykja Island", det finns både en "vanlig" grupp och om du inte har någon plats för mera grupper så finns det även en Subscriber. Enklast joinar du vid färjeläget på Reykja.

SLURP: http://maps.secondlife.com/secondlife/Gimle%20Valley/95/65/22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar