fredag 10 maj 2013

Att hitta sig själv


Den senaste tiden har jag fått flera slag under bältet, i båda världarna, inget jag vill gå in närmare på men jag känner mig lite tilltufsad. Händelser som gjort mig ledsen och fått mig att tappa tron lite grann på människor, för allt handlar ju om människor, det finns en människa bakom varje avatar och på det sättet mixas RL och SL.

Men jag brukar hitta tillbaka och resa mig upp igen efter varje motgång. Något som jag gjort i hela mitt liv och kommer att fortsätta med. Den här senaste resan gav mig dessutom styrkan att se mig själv och fundera på vad som är viktigt för mig själv och vad jag ska prioritera bort för att själv må bra.

Nordic Events var en rolig resa men till slut tog det för mycket tid för mig. Kanske hade jag kunnat lägga upp bloggen på ett annorlunda sätt för att spara arbete för mig själv, men jag ville ge en service till alla läsare och eventsmakare så att det skulle vara enkelt för läsaren. När jag dessutom såg att kanske 5-6 personer per dag besökte bloggen så kändes min RL-tid jag lade ner på bloggen inte befogad.
TACK alla ni som stöttade mig genom att ge mig material och ni som besökte bloggen, det var roligt att få göra något som uppskattades men till slut blev priset för högt för mig.

Jag vet att jag inte behöver förklara mig för någon egentligen men att få skriva av sig detta känns just nu som en "terapi" för mig själv som JAG behöver.

Nog om allt elände, det finns alltid ljuspunkter och nu är det bara att se framåt igen. Jag vill rikta ett speciellt tack till min älskade Alf som har stöttat mig under den här jobbiga tiden, du är min guldkant i SL och betyder så oerhört mycket för mig. TACK för att du finns och att jag får vara en del av ditt liv, tillsammans är vi ett TEAM :)

GLÖM INTE IKVÄLL: Reykja Relax Center kl. 19.00
http://maps.secondlife.com/secondlife/Gimle%20Valley/29/242/22

3 kommentarer:

  1. -Skriva av sig är en ypperlig terapi!
    Jag tycker jag får struktur i "eländet" på det sättet och det blir lättare att bearbeta.
    Har till och med ibland skrivit ner och skrivit ut och kört i papperstuggen utan att visa någon och mått bra av bara det.
    -Vi finns ju här när vi behövs!
    -Ha en skön meditation :)

    SvaraRadera