tisdag 29 januari 2013

Alba Chapel


Ibland finns det anledning att vara väldigt seriös, ja nästan troende. Ikväll var ett sådant tillfälle för mig. Jag är inte troende, men jag gillar kyrkor ibland, de kan vara rogivande och man får en stunds eftertanke.
Många kyrkor i SL har popmusik och det tycker iaf inte jag passar in, inte när man som jag söker en stunds kyrklig atmosfär.


En kyrka som jag dock gillar, och som har det där jag vill ha, det är Alba Chapel, på simmen ALBA. Där finns möjlighet att tända ljus (vilket var mitt mål ikväll), sitta en stund på en hård kyrkbänk samt lyssna på kyrkokörer och även en och annan uppläsning ur Bibeln (går ju alldeles utmärkt att stänga av streamen om man inte vill höra på det).


För mig är det här en annan sorts avkoppling, som jag ibland har behov av. Besök gärna kyrkan, den är liten och charmig, dessutom finns det mycket annat på simmen som jag återkommer till en annan gång :)

SLURL:  http://maps.secondlife.com/secondlife//191/189/28

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar