lördag 21 april 2012

ABBA-Fan

Det finns en tjej som med jämna mellanrum kommer till Connemara Hills och stannar där en stund. Jag känner igen henne från "Ewas och Jespers" tid, då hon besökte både Icehotel och sedan Tara Hills. Det känns roligt att hon kommer och besöker oss ibland, även om jag vet att hon saknar "Ewa och Jesper" väldigt mycket.


Idag pratade jag med henne en stund, och vi började prata om ABBA, dels det "gamla" ABBA där Ewa och Jesper deltog, men även om det "nya" ABBA som finns i SL idag. Jag har själv varit och lyssnat på dem och jag blev väldigt ledsen när jag hörde dem. Jag har svårt att tänka mig att Björn eller Benny i riktiga ABBA stod och skrek ut i publiken och frågade om någon tjej ville komma backstage efteråt för lite "kul", det var så som det nuvarande SL-ABBA gjorde...Den här tjejen hade känt likadant när hon hade varit och sett en konsert med dem.

Nej, låt "vårt" SL-ABBA vila i frid, inga plagiat tack!! Vad skulle förresten ABBA-medlemmarna IRL säga om de visste hur de målas upp i en virtuell värld??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar