fredag 2 mars 2012

Celtic Myst Jewellery


Mystik har alltid fascinerat mig, även om jag inte gärna springer omkring på kyrkogårdar mörka nätter. Jag är övertygad om att det finns mycket runt omkring oss som vi inte kan se och/eller förklara.

Affären - här finns smycken, kläder mm.

DECO-delen
Alkemist-stugan som också finns i samma område

Altare för översteprästinnan

I Second Life har vi möjligheten att bygga det vi vill, här finns vampyrer, älvor, drakar, ja allt det som våra RL-skrönor och vidskepligheter berättar om. Ett sådant ställe är Celtic Myst Jewellery - en underbar, fantasirik sim! Här kan du dessutom köpa det mesta av det som finns, och priserna är humana!! Och som sim-namnet säger, så är stället fullt av medeltida byggnader, fantasifulla landskap och allt är bara så...underbart mystiskt :)

Fantasy Forest

Ett ställe att rekommendera om ni gillar mystik och ett vackert landskap. Stora dolda portar i stenmurarna öppnar vägen för er. Att göra landmarks till de olika ställena funkar inte så bra, men det finns gott om teleporters på simen som tar er till de olika "avdelningarna".

 Häxhålan..moahahaha

 Jag älskar alla träd på denna sim!

 Tavernan - jag var inte ensam som ni ser...underbart god häxbrygd fick jag i mig också!!

Här finns medeltida stugor och möbler att köpa

2 kommentarer:

  1. ohhh bra du påminde mig hade glömt det stället. lääänge sen jag var där nu:)

    SvaraRadera