lördag 25 februari 2012

Bad connection :(

Det här såg jag...nu gäller det att få bort den inre bilden av Gimle Theater som ett stort torg med en halv hund...

En helt annorlunda bild av Gimle Theater för Peppe 

Under fredagens förmiddag satte jag mig ner och satte ihop låtlistan för Peppes och min spelning hos Ewa på kvällen. Kärlekslåtar är alltid kul att sätta ihop tycker jag, vilket inte min käre make tycker är lika spännande :)

Eftersom jag inte var där jag brukar vara på fredagar och endast hade mobilt bredband så hade jag bett Peppe ta hand om meditationen på Connemara Hills. RL krävde lite tid av mig så jag loggade in en stund efter meditationens slut, men stack till platsen och satt och pratade en stund med Blanka, cbreak och Peppe.

Det svarta i mitten är Aake.

Sedan började eländet!! Peppe och jag skulle iväg och titta efter kläder till kvällen, jag började krascha vid varenda TP. Saker rezzade inte för mig, kläderna jag köpte fick jag inte o.s.v. Hann med ett antal krascher under kvällen...Loggade in ännu en gång, hittade kläderna, bytte om, vi kollade att ljudet stämde och drog till Ewas plats. Självklart kraschade jag, loggade in direkt på Yadkin Valley, och såg INGENTING. Via kartan kunde jag ta mig till Gimle Teater från min landningspunkt vid Galna Grodan kunde jag klura ut, jag såg ju de gröna prickarna. Sedan var det kört, jag såg en tom plats, inte en avatar men förstod ju att alla var där. Inga väggar rezzades, så jag hade ingen aning om var dörren fanns, för hellt klart var det väggar i vägen för mig. Peppe guidade mig via Skype hur jag skulle gå för att ta mig till dansgolvet. Det var liksom INTE aktuellt med en TP!! Där stod jag, alldeles ensam, för så såg det ut på min skärm. Efter ett par krascher där gav jag upp och hade kontakten med er allihopa enbart via Peppe och Skype.

Jag, Aake och Anitha tror jag det var

Men ni verkade ha trevligt, JAG hade trevligt och fick hela tiden rapporter från Peppe om vad som hände. TACK alla ni för ert stöd, som jag vet att jag hade!! TACK min älskade underbare make för ditt tålamod och dina roliga kommentarer som fick mig att skratta gott mitt i allt elände, och för din rapportering hela tiden om vad som hände!! JAG ÄLSKAR DIG!!

Nu i skrivande stund kom förklaringen till mina problem igår: "Du har förbrukat din inkl. datamängd för innevarande månad. Hastigheten begränsas enligt ditt avtal och återställs i månadskiftet. Hälsningar xxx". Okej, jag ska ändra min återställningstid till samma som er, så kanske jag har bättre koll :). Skulle inte ha tittat ikapp avsnitten i Big Brother här i veckan, men enligt mina beräkningar skulle det klara sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar