lördag 16 juli 2011

Superhäftig affär!

Ibland hittar man ställen som man bara älskar och vill dela med sig av!
Jag var ute och jagade ett mindre hus till parceln där alla djuren finns, hade djuren på en plattform och tänkte att det skulle vara trevligare för dem att bo i ett gammaldags hus där både "folk och fä" bodde. Till slut kom jag till en affär som bara var hur cool som helst!!
DAGENS NYHETER och BOHUS MÖBLER

Jag hajade till när jag såg första affischen på väggen: "Dagens Nyheter", det lät onekligen svenskt. Gick omkring lite, gammaldags möbler, tittade upp ovanför möblerna och där kunde man se att det var "Kalmar möbler". Det här var ju bara såå häftigt!! Självklart var det inte bara svenskt, men bra mycket!
Setet KALMAR MÖBLER som nu står i vårt stora kök på P&R

Jodå, jag hittade mitt drömhus också, SUNNANBY, visst låter det härligt :)  Bland byggnaderna fanns också en skybox som påminde om dessa gamla rikemansvåningar, som man bara har sett i gamla filmer och som är lika onåbart för en annan som månen. Så det är möjligt att i framtiden...i SL är ju allt möjligt. Men för tillfället är jag väldigt nöjd med att vara "bonn-mora" och låta mina djur bo i SUNNANBY :))
Visst är det charmigt? :)

Köpte ett bords-set också med bl.a. en gammal dagbok, som nu finns i SUNNANBY, troligt språk isländska.

SLURL: http://maps.secondlife.com/secondlife/Orpheum/144/40/1201

2 kommentarer:

  1. Wow riktigt fint :) du får visa i SL när du har tid :)

    SvaraRadera
  2. Japp, gärna NEO :)

    /Rultan, som fortfarande inte kan kommentera i sitt eget namn.

    SvaraRadera